Supporttjänster

FAQ

Svar på vanliga frågor

Instruktioner

Se våra användarguider

Supportportal

Kontakta support direkt

Användarkonto – hobbyutövare

Hitta en hobby och skapa ett användarkonto

Ett konto för hela familjens aktiviteter

Koppla ihop familjekonton

Vanliga frågor – Hobbyutövare

Ja, det kan du. Logga in i tjänsten med ditt eget namn och skapa ett användarkonto. När du anmäler dig väljer du deltagare. Här kan du välja ditt barn som deltagare..

Med ett användarkonto kan du anmäla dig till tjänster från olika aktörer och hantera användare. Du kan hantera hela familjens fritidsaktiviteter med ett enda användarkonto.

Ja! I HOP IN-tjänsten kan du filtrera och begränsa utbudet av aktiviteter och evenemang baserat på ålder, plats och typ av hobby.

Tjänsten har en familjekonto-funktion som kopplar ett barn till båda föräldrarna. Då får båda föräldrar samma information och rättigheter angående barnet

Ja, du kan dela en direktlänk till anmälan med en vän. Personen får en direktlänk till anmälan, vilket gör det enkelt för kompisar att gå med i samma grupp.

Du kan skicka meddelanden till arrangören av hobbyer eller evenemang i tjänsten. Ni kan diskutera verksamheten och dess mål eller få information om ändringar i verksamheten.

Ja! Med HOP IN kan du anmäla dig och betala enkelt via mobilen när som helst och var som helst.

När du anländer till evenemanget aktiveras biljetten under fliken ”Mina hobbyer och evenemang” genom att du sveper reglaget till höger bredvid deltagarens namn. Arrangören får då information om din närvaro.

Du kan avboka din anmälan direkt i HOP IN från ditt användarkonto.

Gå till fliken ”Mina hobbyer och evenemang”, välj den anmälan du vill avboka och följ avbokningsinstruktionern

Vanliga frågor – Tjänsteleverantör

Kommuner samt lokala tjänsteleverantörer som föreningar, företag och enskilda aktörer kan lägga till aktiviteter.

När du lägger till en plats för en hobby eller ett evenemang publiceras det automatiskt under kommunen där platsen finns. Du kan själv bestämma inom vilket område din verksamhet ska synas

Ja, du kan enkelt dela information om hobbyer och evenemang till andra digitala plattformar. Med den information som finns i HOP IN kan du öka synligheten och nå en större publik.

Ja, i HOP IN kan du ange huvud- och underanvändare. Underanvändare kan tilldelas specifika rättigheter och ansvarsområden, vilket garanterar ett säkert och smidigt samarbete.

Ja, i HOP IN kan betalningar hanteras automatiskt. Tjänsten stöder mobilbetalningar och automatiska insamlingar, vilket minskar fakturering och kontanthantering avsevärt.

Avbokningar och återbetalningar hanteras via HOP IN. Du kan avboka din deltagande i tjänsten, och eventuella återbetalningar görs enligt tjänstens instruktioner beroende på situationen

Det är inte obligatoriskt att lägga till bilder eller video, men det hjälper till att göra din verksamhet mer attraktiv och synlig. Bra visuellt material ökar intresset och hjälper familjer att hitta just ditt utbud.

RyhmDet går att ändra gruppstorlek mitt i säsongen. Gå till “redigera uppgifter”, minska eller öka gruppens storlek och spara.

Du kan förlänga eller förkorta säsongens längd samt lägga till eller ta bort aktiviteter under säsongen. Gå till hobbyuppgifterna och ändra säsongens längd. Lägg till eller ta bort aktiviteter under fliken för hobbytillfällen och anmälningar.

När du skapar en aktivitet kan du bestämma om tjänsten ska synas i aktivitetskalendern eller om du vill bjuda in deltagare med en privat länk.

Du kan ange olika sätt för deltagande. Inom hobbyverksamhet finns möjlighet till:

  • Prova på en gång

  • Löpande prenumeration

  • Tidsbegränsad prenumeration

På evenemangssidan kan du lägga till olika biljetter som du namnger och prissätter själv. Mångsidiga sätt att delta är möjliga för både hobby och evenemang. Du kan ändra och göra erbjudanden under pågående verksamhet.

När kunden anländer till evenemanget aktiveras biljetten under fliken “Mina hobbyer och evenemang”. Användaren sveper reglaget till höger bredvid deltagarens namn för att bekräfta deltagandet.

Du kan skicka direktmeddelanden till deltagarna via tjänsten, som ser ändringar och meddelanden. Du kan avboka, ändra tidpunkt eller informera om ändringar i verksamheten direkt till deltagarna.

Tjänsten ger omfattande rapporter om hobbyer, evenemang och försäljning. Du kan granska verksamhetens siffror för valfri tidsperiod och utveckla verksamheten.
Organisatören får omedelbart information om deltagandet.

Huvudanvändaren kan ta bort konton och därefter raderas uppgifterna från systemet.

Kontakta supporten

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.